Retur & Reklamation

Vil du gerne returnere en vare? 
Tryk på knappen 'Hent returlabel nu', udfyld formularen og print din gratis returlabel med det samme.

Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du skal forhold dig, hvis du har fortrudt dit køb eller vil reklamere over et produkt. De mere detaljerede vilkår kan læses i vores Handelsvilkår.

Jeg vil gerne returnere en vare - hvad gør jeg?

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du senest 30 dage herefter sende varen retur til os. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Varen skal sendes i dens originale emballage til:

Jysk Firmatøj ApS
Egholmvej 3 A
9800 Hjørring

Du skal sende med omdeling direkte til ovenstående adresse. Dvs. ikke til pakkeshop eller lignende.

Du kan returnere pakken gratis til os. Tryk her og udfyld formularen til pakkelabel. Det er dig der hæfter, hvis der opstår skade under transport, hvorfor vi anbefaler, at du returnerer i samme forsendelseskasse, som du modtog varen i. Af sundhedsbeskyttelses- og hygiejnemæssige årsager er det ikke muligt at returnere alle former for mundbind  eller ansigtsvisir..

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller udfylde vores standardfortrydelsesformular.

Jeg har modtaget en forkert vare fra jer - hvad gør jeg?

Er vi kommet til at sende en forkert vare, beder vi dig om at kontakte os pr. mail på salg@jyf.dk eller telefon +45 72 17 07 18. Vi vil så fremsende den rigtige vare med det samme. Ønsker vi den forkerte vare retur, sender vi dig en returlabel hvor portoen er betalt.

Kan jeg ombytte til en anden vare?

Vi har desværre ikke mulighed for at ombytte til en anden vare eller til en anden størrelse. Ønsker du ikke at beholde varen, kan du du sende den gratis retur, og pengene for produktet vil blive refunderet til det kort, der blev anvendt ved bestilling. Herefter kan du placere en ny ordre. 

Du kan returnere pakken gratis til os. Tryk her og udfyld formularen til pakkelabel. 
Husk også at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller udfylde vores standardfortrydelsesformular.

Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl. Almindeligt slid og ælde er ikke en mangel.

Du skal returnere varen til vores adresse og husk at vare altid skal sendes i forsvarlig emballage. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Hvordan får jeg tilbagebetaling af købsbeløbet?

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne sum købsbeløbet. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, såfremt vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Her kan det f.eks. have betydning om varen returneres i den originale salgsemballage.

Fri fragt over 499 kr.

Til GLS PakkeShop & til erhvervsadresser

30 dages fortrydelse

30 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen.

Bonus på din ordre

Som registreret kunde opsparer du bonus hver gang du handler i shoppen.

Få tilsendt rabatkoder & nyheder!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til eksklusive rabatkoder, kampagner og produktnyheder.