Handelsvilkår

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.jyf.dk. Siden ejes og drives af:

Jysk Firmatøj ApS
CVR-nr. 26844606
Egholmvej 3 A
9800 Hjørring
Tlf. 72170718
salg@jyf.dk

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: MobilePay, VISA/Dankort, MasterCard, Visa Electron og EAN.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark.

Vi tilbyder følgende leveringsformer:
- Omdeling med GLS til privatadresser (59 kr.)
- Omdeling med GLS til erhvervsadresser (49 kr.)
- Levering til GLS pakkeshop (39 kr.)

Vi tilbyder GRATIS levering, når du køber varer for over 499 kroner som B2C-kunde. Som B2B-kunde er andre regler gældende.

Varerne leveres normalt 1 til 5 hverdage efter din bestilling. Se mere under de enkelte varer.

Priser, tilbud og rabatkoder

Alle angivne besparelser er i forhold til de af leverandørens oplyste vejledende udsalgspriser. Tilbud gælder kun i begrænsede perioder eller så længe lager haves.

Vi har løbende rabatkoder på brands, kategorier mm. Disse offentliggøres typisk i vores nyhedsbrev. Rabatkoder kan ikke kombineres, og der kan således kun anvendes 1 rabatkode pr. ordre.  

Der tages forbehold for udsolgte produkter, trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt.

Du kan selv vælge om priserne skal vises inklusiv eller eksklusiv moms. 

30 dages fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydelig personligt præg, som f.eks. varer købt med påtrykt eget logo. Du mister også din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Det gør du ved at kontakte os på tlf. 72 17 07 18 eller via mail. Her bedes du oplyse os dit ordrenummer, bestillingsdato, navn og adresse. Du kan også vælge at udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende til os, som du kan downloade her.

Du skal ikke sende varen retur til os, før du har talt med kundeservice per telefon eller mail.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du senest 30 dage herefter sende varen retur til os:

Jysk Firmatøj ApS
Egholmvej 3 A
9800 Hjørring

Du skal sende med omdeling direkte til ovenstående adresse. Dvs. ikke til pakkeshop eller lignende.

Returforsendelsen skal du selv betale for.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller udfylde vores standardfortrydelsesformular.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Send varen forsvarligt emballeret.

Klagemuligheder (Kun forbrugere)

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: salg@jyf.dk.

Fri fragt over 499 kr.

Til GLS PakkeShop & til erhvervsadresser

30 dages fortrydelse

30 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen.

Bonus på din ordre

Som registreret kunde opsparer du bonus hver gang du handler i shoppen.

Få tilsendt rabatkoder & nyheder!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til eksklusive rabatkoder, kampagner og produktnyheder.