Bestilling & betaling ved handel på JYF.DK

Ofte stillede spørgsmål om bestilling og betaling

Hvilke måder kan jeg betale på?

På JYF.DK kan du betale på følgende måder:

- MobilePay
- Dankort
- VISA
- VISA Electron
- Mastercard
- EAN

Køber du for en virksomhed eller en offentlig institution, kan du også betale med jeres EAN nummer på hjemmesiden eller kontakte os for betaling med faktura.

Kan jeg tilføje en vare efter min bestilling?

Nej, det kan du desværre ikke. Af sikkerhedsmæssige grunde, kan og må vi ikke trække flere penge på dit kort, end du har givet os lov til ved din bestilling.  Ønsker du at tilføje en vare, bliver du derfor nødt til at bestille den i en ny ordre. 

Kan jeg annullere min ordre eller få fjernet en vare fra ordren?

Kontakt os hurtigst muligt efter du har bestilt. Så vil vi typisk kunne nå at annullere din ordre. Vi vil også kunne hjælpe med at fjerne en vare fra din ordre og selvfølgelig justere det beløb, der bliver hævet, ned.

Varer på fjernlager: Hvis leverandøren ikke har afsendt din vare til os endnu, kan vi nå at annullere din ordre. Vores leverandører har forskellige leveringstider. 

Varer på eget lager: Ordren kan annulleres indtil vi afsender varen til dig. 

Derfor er det nødvendigt at du kontakter os for at høre, hvor langt din ordre er.

Hvornår bliver pengene trukket på min konto?

Vi trækker først pengene, når varerne sendes fra os. 

JYF.DK er ejet af SJEB A/S, og derfor vil der stå SJEB A/S på dit kontoudtog. 

Hvordan anvender jeg rabatkoder og gavekoder?

I kurven indtaster du blot den rabatkode, du har modtaget, i feltet Gavekort kode og trykker Indløs. Beløbet vil derefter blive trukket, hvilket vises i betalingsoversigten i kurven med det samme. 

Mastercard - Hvorfor kan jeg se en reservation?

Vigtig info vedr. ordrer som er betalt med MasterCard og VISA Electron som IKKE bliver gennemført.

Systemet omkring MasterCard og VISA Electron fungerer således, at der allerede ved bestilling, reserveres pengene på kortholders konto. Dette fremgår af de vilkår kortholder har accepteret. Denne reservation har desværre den bagside, at såfremt ordren ikke gennemføres, hænger den ved i 28 bankdage og kan IKKE fjernes af andre end kortholders bank. Reservationen udløber automatisk efter 28 bankdage.

De penge, som er reserveret, er udelukkende i bankens varetægt og JYF.DK har INGEN råderet eller adgang til dem.  

I Danmark er det kun Danske Bank og Nordea, der har en fast procedure for ophævelse af disse reservationer. Alle andre pengeinstitutter har ingen mulighed for at ophæve reservationen. Der er derfor intet andet at gøre end at tale med sin personlige bankrådgiver, eller vente på de 28 dage er gået.

Ønsker man at få ophævet reservationen, og er man kunde i Danske Bank eller Nordea, så skriv en mail til os  indeholdende:
- De sidste 4 cifre i kortnummeret (ikke kontonummeret!)
- Bankens navn (Banknavn + afdeling)
- Email adresse til banken eller direkte til rådgiveren
- Rådgiverens navn, eller den person hos banken der er talt med om dette.

Bestilling mellem jul og nytår

Vi plukker og sender ordre fra eget laget alle hverdage mellem jul og nytår. 

Der er dog mange af vores leverandører der holder lukket mellem jul og nytår, og du kan derfor opleve længere leveringstid, hvis varen er på fjernlager. 

Kan jeg betale med faktura?

Ja, som erhvervskunde med et gyldigt CVR nummer, er det muligt at betale med faktura. 

Det får du mulighed for ved at udfylde udfylde denne formular. Det er en formular, der anmoder om at få en B2B shop på JYF.DK. 
Med den får du et login, og muligheden for at vælge faktura som betalingsmetode i checkout. 

Alle virksomheder, der ønsker at betale med faktura skal forudbetale deres første faktura af sikkerhedsmæssige årsager. 

Herefter har vi 8 dages betalingsbetingelser. 

Er priserne inkl. eller ekskl. moms?

Når du besøger JYF.DK første gang, så skal du vælge, om du besøger os som privat eller erhverv. Hvis du vælger privat, så får du vist alle priser inkl. moms. Hvis du vælger erhverv, så får du vist alle priserne uden moms. 

Du kan dog til enhver tid ændre dette, ved at gå til toppen af websitet helt øverst til højre. I den grå bjælke står der enten inkl. moms eller ekskl. moms. Hvis du klikker på denne, så kan du vælge den anden visning.

Kan jeg spare penge som Bonuskunde?

Ja. Hvis du opretter dig som Bonuskunde, så optjener du bonus, hver gang du handler på JYF.DK. Den bonus kan du bruge næste gang, du handler på JYF.DK, og dermed spare penge på din ordre.

Opret dig selv som Bonuskunde her. Benyt formularen til højre "Opret som ny kunde".

Læs mere om fordelene ved at oprette dig som Bonuskunde her.

Har I sikker betaling?

Det har vi selvfølgelig! Når du foretager et køb hos JYF.DK skal du godkende med MitID. I købsflowet får du afvide, når du skal åbne din MitID app og godkende betalingen. 

Læs mere om MitID app her. 

Kan jeg reservere en vare?

Når du har gennemført dit købt, bliver din vare reserveret i vores system. Din vare er ikke reserveret ved, at du lægger den i kurv. 

Kan jeg betale med EAN?

Ja, det kan du! Når du handler som erhvervskunde med et EAN nummer, kan du handle med EAN faktura. 


Læs mere om

Afhentning Levering Retur Reklamation

    

star

Professionel rådgivning

Få professionel vejledning til sortiment fra vores erfarne sælgere.
star

Egen webshop

Webshop for erhvervskunder med mange fordele såsom fakturabetaling.
star

Logotryk- & broderi

Automatisk logotryk på dine bestillinger via din egen webshop.
star

Fri fragt over 999 kr.

100% klimakompenseret levering med GLS til pakkeshops & erhvervsadresser.

Få tilsendt rabatkoder & nyheder!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til eksklusive rabatkoder, kampagner og produktnyheder.
Trustpilot